Moralen - hjälper eller stjälper?

För att sätta ribban, så börjar vi något som hände för bara några dagar sen. Jag sitter just för tillfället i en bil på väg mot Stockholm och har spenderat den senaste veckan uppe i fjällen. Veckan i stort bestod av skön åkning med härliga after-skis och en bra partykväll i lillördags. Självklart är det partykvällen vi ska fokusera på.

Då mitt resesällskap inte är av den festliga karaktären, bestämde jag mig för att gå ut ensam. Att träffa nya människor är ungefär lika lätt för mig, som det är för för en enbent anka att simma i en cirkel. Det går liksom inte att misslyckas...

Ganska direkt efter att jag tagit första vändan förbi baren, så hittade jag mitt mål för kvällen. En söt blond tjej som satt vid bordet bredvid där jag slagit mig ner för att avnjuta min första öl. Hon satt där tillsammans med sin brunhåriga kompis och bara under den tiden jag drack min öl, så hade ett gäng olika killar stannat till vid tjejerna. 

En halvtimme senare, när ölen var slut, så bestämde jag mig för att slaget skulle utkämpas på dansgolvet, då det är där jag har mina ess i rockärmen som jag kan dra fram. Men precis som Uggla, så dansar jag aldrig nykter, utan tog en vända till förbi baren. Denna gång blev det en tequila, utan salt och citron, precis som jag alltid dricker den.

Medan tequilan forsade ut i blodet, så gick jag med bestämda steg ut mot dansgolvet och placerade mig strategiskt precis bredvid de båda tjejerna, fast med ryggen emot. Har fått för mig att man känns mindre lättillgänglig då, vilket tydligen ska vara bra. Tur som jag hade, så kom jag ut på dansgolvet mitt i ett Michael Jackson medley, så det tog inte mer än 3-4 minuter innan de hade tagit kontakt. Något som var ännu mera tur, var att det faktiskt var blondinen som tog kontakt och brunetten stod bredvid i bakgrunden. En position som hon inte trivdes speciellt bra med visade det sig senare under kvällen...

Det tog inte mer än en halvtimme innan vårt dansande gick över till mer intim dans och allt såg ut att gå i lås den här kvällen. Men som så många gånger tidigare, var det självklart något som skulle gå snett den här kvällen också...

Efter ytterligare nån timma, uppblandad med mer tequila, halvporrig dans och ett antal rökpauser, så säger blondinen helt plötsligt att jag ska dansa med brunetten en stund, medan hon ska iväg och fixa något annat. Nästan direkt efter att ha börjat dansa med brunetten, så märker jag att hon har en tungpiercing och påpekar då detta för henne och efter att ha frågat henne hur det känns, så får jag till svar att det känns sexigt och att hon kan visa mig. Helt plötsligt sticker hon in sin tunga i munnen på mig och börjar hångla upp mig. Första tanken blir helt naturligt "Yes, jag kommer att få ligga ikväll!", men den följs ganska tätt av en tanke på blondinen, som var den jag faktiskt ville ha.

Då sätter min överanalyserande hjärna igång och räknar snabbt ut att brunettens attack berodde på att blondinen ville bli av med mig, antingen för att hon hade kille, eller för att hon helt enkelt inte ville ha mig. Hur som helst så blev kvällens nya plan att ligga med brunetten, som uppenbarligen hade samma plan, då hon med jämna mellanrum gned både den ena och den andra kroppsdelen emot mig. Man är ju inte mer än kille?

Mitt i vårt grovhångel, så dyker självklart blondinen upp igen och man ser direkt besvikelsen i hennes ögon över att jag just har hånglat upp hennes kompis. Tydligen så fanns det inte alls någon storslagen plan, utan det var bara min hjärna som än en gång hade lurat mig.

Med några fina kramar och tjusiga ord, lyckades jag till slut hamna på plussidan hos blondinen igen och kvällen slutade med att vi gick hand i hand till hennes stuga, där jag lämnade av henne. Det kändes helt enkelt inte rätt att kyssa henne, efter att ha blivit upphånglad av hennes kompis tidigare under kvällen.

Det moraliska dilemmat är ju ganska uppenbart i det här fallet. Den här gången tänkte jag långsiktigt för att jag tyckte att blondinen faktiskt verkade som en skön tjej, som man faktiskt kan tänka sig att träffa fler gånger, istället för att köra den omedelbara tillfredställelsen att få ha sex med brunetten. Jag fick ju även blondinens telefonnummer, så vi får hoppas att karman hjälper mig den här gången och belönar mig i slutändan.

Kommentarer
Postat av: Linnéa Zweiniger

Haha ja,och vi får väl se hur länge det håller i sig..;)

2010-01-16 @ 11:47:36
URL: http://linneazweiniger.webblogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0