Men du känner till lagen om tv-licens och så...?

Hahaha! Jag blev precis uppringd av en Johanna på Radiotjänst. Hon försökte lura på mig att betala tv-licens, men icke sa nicke!

Det som är lite kul, är att hon använde precis samma metoder som jag gör i jobbet när jag ska försöka få någon att köpa något. Genom att ställa vissa typer av frågor, så var det tänkt att jag inte skulle kunna göra annat än att erkänna att jag har tre tv-apparater här hemma, men den gubben gick inte! Som t.ex., "Bor du med någon som redan har betalat tv-licensen, eller ska den skrivas på dig?" Man ska aldrig försöka lura en säljare med säljknep...

Nu när jag tänker efter, så borde jag nästan ha raggat på henne, i och med att jag redan hade kört över henne i samtalet. Hon hade inte haft en chans...

Kommentarer
Postat av: Delux

hehe finns det inget roligare att som säljare snacka med en säljare. Man vet exakt vad som kommer hända, typ åhhh nu kommer invädningen och däääär skulle han sagt så här. :)

2010-02-01 @ 21:25:08
URL: http://sthlmdelux.blogg.se/
Postat av: Hank

Haha aa precis! Fast jag gillar fan känslan av när nån lyckas sälja nåt till mig. Då känns det verkligen som att de har förtjänat det. :)

2010-02-01 @ 21:43:32
URL: http://livetsomenhank.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0