Hjärtklappning

Mitt hjärta slår i 180 och mina händer skakar... För några minuter sen, så gjorde jag den värsta rushen jag nånsin har gjort.

Det är inte så att jag är snål eller nåt, men om jag tycker att nånting inte fungerar som det ska, men det ändå inte finns något vettigt alternativ, så väljer jag helt enkelt att inte betala fullt ut för det. I det här fallet handlar det om SL.

Helt plötsligt när jag sitter på tunnelbanan med mössan neddragen och lyssnar på musik, så knackar någon mig på axeln. Jag tittar upp och där står det en securitasvakt. Först så fick jag för mig att han kanske trodde att jag va full eller nåt, men sen så kom jag på att de har tagit över biljettkontrollen här i Stockholm.

Det är inte så att jag inte betalar alls när jag åker, utan jag åker på reducerat pris. Tycker det känns helt rimligt i och med att kvalitén man får är reducerad.

För att man ska kunna åka på reducerat pris, så krävs det att man är under 20 år, så jag har lärt mig ett personnnummer med tillhörande adress utantill... trodde jag. När han dubbelkollade mina uppgifter och vi kommit så långt som till adressen, så frågade han mig plötsligt igen vilken adress jag bodde på. Jag upprepade adressen en gång till och han skakade på huvudet. Då fattade jag att det var kört.

Trots att han fortfarande höll mitt kort i handen, så la jag benen på ryggen och sprang allt vad jag orkade! Tur att jag tidigare sagt att jag skulle av på stationen vi var vid, så jag inte satt fast på tunnelbanan. Även om det känns lite surt att behöva köpa ett nytt kort, så är det ändå värt det, med tanke på att jag har åkt på reducerat kort i tre år.

Kommentarer
Postat av: Delux

hahahaha, fan vad guld. :) Jag funderar på ifall man kan komma över ett student kort billigt någonstans? Det är väl ännu billigare?

2010-02-09 @ 19:20:38
URL: http://sthlmdelux.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0