Går du hit ofta eller...?

I och med att jag jobbar ganska centralt inne i stan, så finns det ett ganska stort utbud av ställen att dricka öl på efter jobbet. Tidigare så hängde vi ganska ofta på ett sunkhak bara 50 meter från jobbet med extremt otrevlig personal, men billig öl.

Nu har vi hittat ett nytt ställe, som visserligen ligger lite längre bort, men fortfarande har låga priser och dessutom trevlig personal. I onsdags antog jag mig uppgiften att göra oss till stammisar och jag valde då ut en av servitriserna för att lyckas med detta.

Förrutom att jag gjorde så enkla saker som att slänga på ett litet leende varje gång hon gick förbi, så blandade vi även in henne i en diskussion kring vilken färg jag har på min mössa. Hon, precis som alla andra under kvällen svarade tyvärr fel och ansåg att mössan va lila istället för rosa.

Kronan på verket under kvällen var när jag beställde sa att jag ville beställa min favoritdrink. Diskussionen lät något i stil med detta:
Jag: Hej, jag skulle vilja beställa min favoritdrink.
Hon: Okej, vilken drink vill du ha?
Jag: Jag vet inte riktigt än vad den heter...
Hon: Okej, men vad är det i då?
Jag: Det vet jag inte riktigt heller än, men jag tänkte att du kanske kunde blanda en drink som kan bli min favorit?
Hon: Haha okej, det ska vi nog kunna fixa. (stort leende)
När hon är på väg tillbaks mot baren så skriker min kompis: "Tänk schlager, så blir det bra!"

Jag fick en ganska syrlig drink, som visserligen va god, men inte riktigt helt perfekt. Vi kom överens om att vi skulle jobba på saken nästa gång.

Kommentarer
Postat av: Delux

hehe, stammis hak är ju guld :)

2010-02-19 @ 19:53:07
URL: http://sthlmdelux.blogg.se/
Postat av: Delux

haha hank det är inte okej att kolla på melodifestivalen om det är os hockey på tv.

2010-02-20 @ 15:37:14
URL: http://sthlmdelux.blogg.se/
Postat av: Niklas

Måste bara säga att jag gillar din blogg stark!

2010-09-29 @ 11:11:36
URL: http://amorspilar.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0