FÖR socialt kompetent?

För att ni ska lära känna mig lite mer, så tänkte jag dela med mig av ett problem jag har. Det kan säkert verka trivialt, men kan faktiskt ställa till med trubbel ibland...

Jag är killen som vet vad tjejen på Pressbyrån heter och vad hon gjorde på hennes semester. Jag är killen som trots att vissa ibland kan tveka att jag ens är 18, inte har det minsta problem med att handla på systemet utan att visa leg, för att den polska kvinnan i kassan tycker att jag är speciell och lätt att komma ihåg. Jag är killen som har en diskussion igång med VARENDA människa på jobbet, för att man aldrig vet när man kan behöva deras hjälp. Det här kanske inte verkar vara något problem, utan ett ganska skönt liv att leva? Så nu ska jag förklara vad problemet är.

Om man är en kille som har mängder med ytliga kontakter, hur ska man då nånsin kunna lära känna nån på riktigt? Inte bara vara snubben man alltid ler åt och morsar på i korridoren, utan han som faktiskt känner dig på djupet. Man kanske borde bli lite mer mystisk och inåtvänd...?


Kommentarer
Postat av: Delux

Du måste välja din riktiga vänner. :)

BTW om du får gå på en tredje intervju är fan jobbet dit annars hade dom sagt nej över telefon, så ta med en penna du kan signa kontraktet med.

2010-02-15 @ 20:04:58
URL: http://sthlmdelux.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0