Fokus på nuet

Jag har märkt att när det är något nytt stort på gång, så får jag svårt att fokusera på nuet. Idag så satt jag på jobbet och lyssnade kring visioner företaget har inför framtiden och det enda jag kan tänka är att inte kommer att va kvar när alla grejer ska hända. Jag snackar förstås om det (eventuella) nya jobbet igen, för på torsdag ska jag dit igen och får då veta om de vill ha mig.

Problemet med mig, är att jag i många fall vägrar ge mig innan jag har lyckats, så om jag inte skulle få det här jobbet skulle det bli tufft. Jag har liksom redan börjat ställa in mig på att jobba där...

Det skulle nog bli svårt att behålla jobbmoralen på det gamla jobbet om det skulle skita sig, så vad gör man i såna fall?

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0