En bra säljare?

I och med att det snart kanske vankas nytt jobb, så har jag börjat tänka över hur jag är som säljare. Om det skulle bli så att jag börjar på det nya stället, så kommer det att ställas högre krav på mina säljande förmågor.

I min roll idag, så handlar det allt som oftast inte om rena säljavslut, där man kommer överens om ett pris och sedan gör en deal, utan snarare att sälja in ett koncept som sedan ska generera pengar under en längre tid.

Under gårdagen så fick jag det bekräftat att jag inte behöver oroa mig.

Efter att ha gjort ett rent avslut (med pris och allt), där en kund ville anlita våra tjänster till en fest, så blev jag dessutom inbjuden till festen. Till skillnad från min kollega, som får inbjudningar bara på grund av arbetsrollen hon befinner sig, så handlade det här om att jag faktiskt va en så skön person.

Kommentarer
Postat av: Delux

haha guld ju, är den andra personen den avdankadet kärringen?

2010-02-14 @ 20:50:59
URL: http://sthlmdelux.blogg.se/
Postat av: Delux

SV: japp, ett nytt jobb med i samma bransh men med mycket bättre villkor och en mycket bättre chef. :)

2010-02-14 @ 22:02:18
URL: http://sthlmdelux.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0