Borde inte använda borde

Helgen närmar sig med stormsteg och för bara något år sen var det automatiskt synonymt med fest/återställare. Det va ju ingen ovanlighet att man va ute tre ggr/vecka och att vara bakis var något man lärde sig att leva med.

Men när jag tänker på helgen nu, så känns det bara underbart att få krypa ner under täcket och köra ett maraton av nån schysst serie istället. Vad är det som har hänt egentligen?!

Nån kanske tycker att man borde rycka upp sig lite, för jag vet ju att om man väl lyckas ta sig ut, så är man ju kung på dansgolvet igen. Men efter hård träning har jag lyckats stryka ordet borde ur mitt vokabulär och gör helt enkelt vad som faller mig in istället.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0