Avdankad kärring

Sitter just nu på jobbet och tvingas lyssna på en av mina kollegor som babblar på om hur viktig hon är. Hon är dryga 40 och har en blogg på Finest.se och igår, så var det tydligen nån gala där bästa blogg skulle utses.

Det roliga är, att det enda hon skriver om i bloggen är alla tillställningar som hon blir bjuden på (och måste tacka nej till för att de krockar med varandra). Det som hon inte fattar är att folk bara bjuder henne på grund av den rollen hon har här på företaget och inte på grund av personen hon är. Självinsikt noll?

Jag va ju självklart inte närvarande på den där galan igår, men jag kan tänka mig att även fast hon säger idag att hon visste att hon inte skulle vinna, så satt hon säkert där som en översminkad kärring, mitt i sin livskris a la Svenska Hollywoodfruar och hoppades som aldrig förr.

Kommentarer
Postat av: Delux

haha undra varför jag får en känsla av att du har jävligt rätt?!

2010-02-11 @ 18:14:49
URL: http://sthlmdelux.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0